Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv hry na psychomotorický vývoj dítěte
JAKIMOVÁ, Věra
Ve své práci se zabývám funkcí a postavením hry ve vývoji dítěte a při začleňování jedince do společnosti. Uvádím vývoj pohledu na hru v minulosti a dnes, věnuji se teoriím, které připisují hrám v procesu vývoje dítěte velký význam, vidí hru jako nezastupitelnou složku jeho vývoje; teoriím, které ve hře vidí užitek jen v hraní samotném. Hra je součástí dětství, ve kterém plní různé funkce. V těchto teoriích nacházím potvrzení důležitosti přítomnosti her, které jsou nesporně nástrojem zdravého psychomotorického vývoje dítěte. V podrobnějším pohledu na jednotlivá vývojová období dítěte ukazuji na konkrétní herní činnosti podporující rozvoj dítěte v různých oblastech. Praktická část měla sloužit k celkovému dokreslení a doplnění teoretické části. Pokusila jsem se zjistit možné postoje rodičů k problematice významu volné hry na dětském hřišti a zjistit názory na celkovou kvalitu těchto objektů.
Didaktická hra v současné výuce
Váňová, Ivana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tato práce pojednává o didaktické hře v současném vyučování v prostředí mateřské školy a prvního stupně základní školy. Za cíl si autorka kladla určit, zda jsou rozdíly mezi užitím didaktické hry v mateřské škole a v základní škole. Dále ověřit, jestli pedagogové uznávají didaktickou hru jako plnohodnotnou metodu vzdělávání, a zjistit, zda naplňuje didaktická hra v rámci prvního stupně základní školy svou aktivizační funkci. Pro výzkum byla použita metoda pozorování a metoda rozhovoru, které byly vyhodnoceny pro sběr dat jako nejvhodnější. Konkrétně se jednalo o pozorování výuky v předškolních třídách mateřské školy a v prvním až třetím ročníku základní školy, dále rozhovory s pedagogy mateřské školy a pedagogy v prvním až třetím ročníku základní školy a porovnání vyučovací hodiny, kde byla použita didaktická hra s hodinou, ve které didaktická hra použita nebyla. Zvolenými metodami výzkumu bylo dosaženo těchto výsledků: Hlavním rozdílem při užití didaktické hry v mateřské škole a v základní škole je přístup pedagoga k zadání didaktické hry a následná reakce žáků nebo dětí na hru. V mateřské škole pedagogové považují didaktickou hru za stěžejní metodu vzdělávání, v základní škole má plnohodnotné postavení vzhledem k ostatním vyučovacím metodám. Na základě porovnání dvou různě vedených vyučovacích...
Modely komického v Haškově románu "Švejk" v porovnání s vrcholnými satirickými díly bulharské, ruské a srbské beletrie
Dichev, Bogdan ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Černý, Marcel (oponent) ; Koten, Jiří (oponent)
1 Resumé Klíčová slova: literární komika, model komična, teorie karnevalu, teorie hry, imaginace, inkongruence Práce si klade tři hlavní cíle: stanovit diferenční rysy jednotlivých komických modelů (cíl A - cíl definice); ukázat principy komiky "Švejka" a její mnohozvučnost a vzácnost, technické postoje jejího vytváření a sémantické procedury jejího zrodu (cíl B - cíl analýzy); a nakonec dokázat, že mezi Haškovým "Švejkem" a dalšími čtyřmi tituly bulharské, ruské a srbské satirické prózy (Baj Gaňu, Dvanáct křesel, Zlaté tele a Autobiografie) existuje nějaký obecný, pevný a monolitní základ (model komična), který je v každém díle specifický (cíl C - cíl konfrontace). Konceptuální přístup v metodologii průzkumu je založen na přesvědčení, že jádrem uměleckého kouzla Haškova "Švejka" je právě komika. Metodologický přístup hierarchické systematizace podřizuje všechna známá třídění komična zde stanoveným modelům, které mají povahu zevšeobecňujících klasifikačních rámců. Metodologie výběru a aplikace pojmoslovného instrumentaria se opírá o taxonomii komiky významného českého kulturologa Vladimíra Boreckého, jehož pojmoslovný aparát jednoznačně diferencuje formy a projevy komiky podle stanovených příznaků. Praktický metodologický přístup spočívá v aplikaci principu inkongruence jako podstatného významového...
Vývoj hry u dětí s kombinovaným postižením
Dvořáková, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hru dětí s kombinovaným postižením v předškolním věku a její vývoj. Cílem práce je shrnout teoretická východiska a stávající poznatky v této oblasti, přispět k jejich rozšíření a zdůraznit význam hry pro děti s těžkým zdravotním postižením. V kontextu teorie, poznatků z výzkumných šetření a metodologicky orientovaných publikací je hra dětí s kombinovaným postižením zkoumána prostřednictvím případové studie, která zahrnuje analýzu hry čtyř dětí s kombinovaným postižením předškolního věku v prostředí denního dětského rehabilitačního stacionáře. Pozornost je věnována specifikům hry u dětí s kombinovaným postižením a tomu, jak a v souvislosti s jakými faktory se hra u těchto dětí vyvíjí. Diplomová práce přináší informace, které mohou být využity v praxi při práci s dětmi s kombinovaným postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hra ve filosofické a didaktické reflexi a uplatnění simulačních her ve výuce společenských věd
Němcová, Lenka ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku lidské hry, a to z několika hledisek, a sice z filosofického, pedagogického a didaktického. Práce je strukturována do tří částí. Teoretická část se zabývá filosofickými úvahami týkajících se fenoménu hry, kde hra vystupuje zejména jako princip ontologický, a teorií hry, která je analyzována podle vybraných autorů. Druhá část se poté věnuje hře užívané v pedagogickém procesu, respektive didaktické hře jako výukové metodě v oblasti společenských věd a jejího významu ve vyučování na ZŠ a SŠ. Praktická část je zaměřena na uplatnění simulačních her v rámci výuky vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ.
Didaktická hra v současné výuce
Váňová, Ivana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tato práce pojednává o didaktické hře v současném vyučování v prostředí mateřské školy a prvního stupně základní školy. Za cíl si autorka kladla určit, zda jsou rozdíly mezi užitím didaktické hry v mateřské škole a v základní škole. Dále ověřit, jestli pedagogové uznávají didaktickou hru jako plnohodnotnou metodu vzdělávání, a zjistit, zda naplňuje didaktická hra v rámci prvního stupně základní školy svou aktivizační funkci. Pro výzkum byla použita metoda pozorování a metoda rozhovoru, které byly vyhodnoceny pro sběr dat jako nejvhodnější. Konkrétně se jednalo o pozorování výuky v předškolních třídách mateřské školy a v prvním až třetím ročníku základní školy, dále rozhovory s pedagogy mateřské školy a pedagogy v prvním až třetím ročníku základní školy a porovnání vyučovací hodiny, kde byla použita didaktická hra s hodinou, ve které didaktická hra použita nebyla. Zvolenými metodami výzkumu bylo dosaženo těchto výsledků: Hlavním rozdílem při užití didaktické hry v mateřské škole a v základní škole je přístup pedagoga k zadání didaktické hry a následná reakce žáků nebo dětí na hru. V mateřské škole pedagogové považují didaktickou hru za stěžejní metodu vzdělávání, v základní škole má plnohodnotné postavení vzhledem k ostatním vyučovacím metodám. Na základě porovnání dvou různě vedených vyučovacích...
Vývoj hry u dětí s kombinovaným postižením
Dvořáková, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hru dětí s kombinovaným postižením v předškolním věku a její vývoj. Cílem práce je shrnout teoretická východiska a stávající poznatky v této oblasti, přispět k jejich rozšíření a zdůraznit význam hry pro děti s těžkým zdravotním postižením. V kontextu teorie, poznatků z výzkumných šetření a metodologicky orientovaných publikací je hra dětí s kombinovaným postižením zkoumána prostřednictvím případové studie, která zahrnuje analýzu hry čtyř dětí s kombinovaným postižením předškolního věku v prostředí denního dětského rehabilitačního stacionáře. Pozornost je věnována specifikům hry u dětí s kombinovaným postižením a tomu, jak a v souvislosti s jakými faktory se hra u těchto dětí vyvíjí. Diplomová práce přináší informace, které mohou být využity v praxi při práci s dětmi s kombinovaným postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
History and Play in Lord Byron's Dramas
Horová, Miroslava ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Beran, Zdeněk (oponent) ; Minta, Stephen (oponent)
Historie je jednou z nejdůležitějších oblastí zájmu a interpretace v Byronových klíčových i v jeho méně významných dílech. Byron přistupuje k historii s ohledem na její provázanost s literaturou a jeho dílo nás nutí přemýšlet o literárnosti historie a historicitě literatury. Snaha přiblížit se historické "pravdě" pro Byrona znamená nadmíru kreativní proces, v jehož průběhu vychází zřetelně najevo právě ona provázanost faktu a fikce, přičemž se Byron rovněž zabývá teatrálností historie. Psané dějiny utvářejí, ale také, a to je pro Byrona velmi důležité, zkreslují naše chápání historie. Dramata lorda Byrona jsou co se týče kritických ohlasů nejméně probádanou oblastí básníkova díla. Byronovo jedinečné chápání a pojetí historie v jeho dramatech je ústředním bodem této studie, jenž se zabývá sedmi dramatickými texty, které byly napsány mezi lety 1820 a 1822: Jak tato studie ukazuje, tato dramata dohromady utvářejí dynamický dramatický projekt, v němž se snoubí formální, diskursivní a tematický experiment. Tyto experimenty odhalují nejen Byronovu hlubokou angažovanost v oblasti dramatu, ale rovněž, v širší perspektivě, jeho chápání a interpretaci historie. Tato studie si bere za cíl Byronovo nazírání a interpretaci historie v jeho dramatických dílech a zkoumá je za pomoci metodologie hry, jak ji navrhl...
Modely komického v Haškově románu "Švejk" v porovnání s vrcholnými satirickými díly bulharské, ruské a srbské beletrie
Dichev, Bogdan ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Černý, Marcel (oponent) ; Koten, Jiří (oponent)
1 Resumé Klíčová slova: literární komika, model komična, teorie karnevalu, teorie hry, imaginace, inkongruence Práce si klade tři hlavní cíle: stanovit diferenční rysy jednotlivých komických modelů (cíl A - cíl definice); ukázat principy komiky "Švejka" a její mnohozvučnost a vzácnost, technické postoje jejího vytváření a sémantické procedury jejího zrodu (cíl B - cíl analýzy); a nakonec dokázat, že mezi Haškovým "Švejkem" a dalšími čtyřmi tituly bulharské, ruské a srbské satirické prózy (Baj Gaňu, Dvanáct křesel, Zlaté tele a Autobiografie) existuje nějaký obecný, pevný a monolitní základ (model komična), který je v každém díle specifický (cíl C - cíl konfrontace). Konceptuální přístup v metodologii průzkumu je založen na přesvědčení, že jádrem uměleckého kouzla Haškova "Švejka" je právě komika. Metodologický přístup hierarchické systematizace podřizuje všechna známá třídění komična zde stanoveným modelům, které mají povahu zevšeobecňujících klasifikačních rámců. Metodologie výběru a aplikace pojmoslovného instrumentaria se opírá o taxonomii komiky významného českého kulturologa Vladimíra Boreckého, jehož pojmoslovný aparát jednoznačně diferencuje formy a projevy komiky podle stanovených příznaků. Praktický metodologický přístup spočívá v aplikaci principu inkongruence jako podstatného významového...
Pervazivnost v uměních živé interakce
Brychta, Lukáš ; ETLÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; PŠENIČKA, Martin (oponent)
Cílem práce je nabídnout uplatnění konceptu pervazivity pro oblast umění živé interakce. První kapitola představuje koncept, jak byl formulován v prostředí herních studií, především badateli sdruženými kolem tamperské školy. K tomuto účelu využívá terminologický aparát pocházející především ze sociálních věd. Druhá kapitola nastiňuje vztah hry a divadla, odvozuje společné i odlišné aspekty těchto jevů a díky nim poté adaptuje model pervazivity pro oblast divadelního umění. Třetí kapitola nabízí možné podoby aplikace modelu na třech případech přístupu díla ke každodennosti: skrze akcentaci, fabrikaci a konstrukci. Závěr poté shrnuje možné podoby pervazivních aspektů uplatněných ve zkoumaných dílech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.